دسته بندی موضوعات

چند ویژگی کاربردی گوشی‌های سامسونگ

ویژگی کاربردی گوشی‌های سامسونگ

یکی از مزیت‌های گوشی‌های سامسونگ نرم افزار غنی آن‌هاست که با ابزارها و ویژگی‌‌های کاربردی بسیاری همراه است. با توجه به همین موضوع، در این مطلب شما را با چند ویژگی کاربردی گوشی‌های سامسونگ آشنا می‌کنیم که باید حتما آن‌ها را امتحان کنید.

دسترسی به تاریخچه‌ی اعلان‌ها

  • وارد منوی تنظیمات گوشی شوید و سپس بخش Notification و پس از آن گزینه‌ی Advanced settings را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی Notification history را فعال کنید. پس از فعال کردن این ویژگی، گوشی شما ذخیره‌ کردن اعلان‌های دریافتی در طول روز را آغاز می‌کند. برای مرتب نگه‌ داشتن همه چیز، دستگاه به‌صورت خودکار اعلان‌ها را بر اساس اپ‌ها دسته‌بندی می‌کند.
  • برای دیدن اعلان‌های دریافتی از یک اپ خاص در ۲۴ ساعت گذشته، در همان Notification history، آیکن مربوط به منوی کشویی که در کنار نام اپ قرار دارد را انتخاب کنید. توجه داشته باشید پیش از نمایش اعلان‌های ۲۴ ساعت گذشته، بخشی نمایش داده می‌شود که به اعلان‌هایی که به تازگی از دست داده‌اید مربوط است.

استفاده از Edge Panels برای دسترسی سریع‌تر به اپ‌ها و ویجت‌های دلخواه

برای فعال کردن Edge Panels باید به منوی تنظیمات و سپس بخش Display وارد شوید و گزینه‌ی Edge Panels را فعال کنید. پس از فعال کردن این گزینه، نشانه یا دستگیره‌ی مربوط به آن در لبه‌ی نمایشگر فعال می‌شود که همان‌طور که اشاره کردیم قابل شخصی‌سازی است.

به کمک این پنل می‌توانید به اپ‌های محبوب (حداکثر ۲۲ اپ) دسترسی پیدا کنید. برای تغییر چینش اپ‌هایی که در این پنل قرار می‌دهید می‌توانید از منوی همبرگری و سپس گزینه‌ی Edit استفاده کنید. برای چینش پنل‌های جدید که دسترسی به ابزارهای مختلف را ممکن می‌کنند هم می‌توانید با ورود به همان بخش Edge Panels که در تنظیمات وجود داشت ابزارهای کاربردی مورد نظر خود را انتخاب یا از طریق فروشگاه Galaxy Apps آن‌ها را دانلود کنید.

حذف کردن اسکرین‌شات‌های به اشتراک گذاشته شده

برای این کار به منوی تنظیمات گوشی بروید و گزینه‌ی Advanced features را انتخاب کنید. پس از آن گزینه‌ی Screenshots and screen recorder را انتخاب و گزینه‌ی Delete after sharing from toolbar را فعال کنید.

به‌ یاد داشته باشید که نوار ابزار اسکرین‌شات فقط برای چند ثانیه پس از به اشتراک‌ گذاری ظاهر و بعد ناپدید می‌شود. پس اگر آن را از دست دادید، اسکرین‌شات در گالری شما ذخیره می‌شود و باید به‌صورت دستی آن را حذف کنید.

کنترل کردن گوشی با ژست‌های حرکتی

یکی دیگر از ویژگی کاربردی گوشی‌های سامسونگ ژست های حرکتی است ، وارد منوی تنظیمات شوید و پس از انتخاب گزینه‌ی Advanced features، گزینه‌ی Motions and gestures را انتخاب کنید.

ویژگی‌هایی که در این بخش دیده می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • Lift to wake: این ویژگی در هنگام برداشتن گوشی به‌صورت خودکار صفحه نمایش را روشن می‌کند.
  • Double tap to turn on screen و Double tap to turn off screen: با فعال شدن این ویژگی بدون نیاز به فشردن کلید قفل می‌توانید روشن یا خاموش شدن نمایشگر را کنترل کنید.
  • Keep screen on while viewing: این ویژگی وظیفه دارد تا زمانی که شما مشغول تماشای محتوای نمایشگر هستید آن را روشن نگه دارد.
  • Alert when phone picked up: با ارسال بازخورد لرزشی در هنگام برداشتن گوشی، به شما اطلاع می‌دهد که تماس یا پیامک از دست رفته دارید.

کیفیت صدای دستگاه گلکسی خود را بهبود بدهید

یکی دیگر از ویژگی کاربردی گوشی‌های سامسونگ بهبود کیفیت صداست ،با رفتن به منوی تنظیمات و انتخاب گزینه‌ی Sounds and vibration و سپس انتخاب گزینه‌ی Sound quality and effects می‌توانید کیفیت صدای گوشی یا تبلت‌های سامسونگ را ارتقا بدهید.

در این بخش با گزینه‌های زیر روبرو خواهید شد:

  • Dolby Atmos: دالبی اتموس یک فناوری صدای فراگیر است که افکت صوتی ۳۶۰ درجه مشابه سالن‌های سینما را شبیه‌سازی می‌کند. با فعال کردن این ویژگی، شفافیت موسیقی و کیفیت کلی آن بهبود می‌یابد. همچنین می‌توانید از دالبی اتموس برای کاربردهای دیگر مانند برقراری تماس یا تماشای فیلم هم استفاده کنید. با انتخاب منوی Dolby Atmos، می‌توانید به حالت‌های خودکار (Auto)، فیلم (Movie)، موسیقی (Music) یا صدا (Voice) دسترسی پیدا کنید. همچنین برای فعال کردن دالبی اتموس در حالت گیمینگ هم گزینه‌ای با عنوان Dolby Atmos for gaming در نظر گرفته شده است.
  • Equalizer: این گزینه امکان تغییرات صدا با استفاده از اکولایزر را برای شما فراهم می‌کند. با این ویژگی می‌توانید صداهای بالا و پایین و میانه را دست‌کاری کنید تا کیفیتی مطابق با سلیقه‌ی خود را داشته باشید یا از بین گزینه‌های موجود که شامل پاپ، کلاسیک، جاز، راک و معمولی است یکی را انتخاب کنید.
  • UHQ upscaler: این گزینه رزولوشن موسیقی شما را افزایش می‌دهد تا جزئیات و وضوح آن بهبود یابند. البته باید بدانید که این ویژگی فقط برای هدفون‌های باسیم در دسترس است، اما اگر گوشی شما جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد می‌توانید با استفاده از یک تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا از این ویژگی برای هدفون‌های باسیم خود استفاده کنید.
  • Adapt sound: گوش‌های هر فرد منحصر به‌فرد هستند و متفاوت با دیگران به فرکانس‌های صوتی حساسیت نشان می‌دهند. با آگاهی از این موضوع، ویژگی Adapt sound به کاربر امکان می‌دهد به گوشی خود بیاموزد یک پروفایل صوتی مناسب برای گوش‌هایش ایجاد کند که این کار با کمک آزمایش شنیداری انجام می‌شود.

تغییر سبک اعلان‌های پاپ‌آپ

  • از منوی تنظیمات وارد بخش Notifications شوید.
  • با انتحاب گزینه‌ی Brief pop-up settings گزینه‌ی Edge lightening style را انتخاب کنید.
  • در این بخش می‌توانید افکت‌ها، رنگ، میزان شفافیت و مدت‌ زمان پیام‌های پاپ‌آپ را در هنگام روشن یا خاموش بودن نمایشگر مشخص کنید.

منبع: Make Use Of

۷ دکمه برتر در پنل تنظیمات سریع گوشی‌ های سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...