دسته بندی موضوعات

گوشی خیس شده را چگونه نجات دهید

راه‌ های زیادی برای خیس‌ شدن گوشی هوشمند وجود دارد؛ از ریختن لیوان آب گرفته تا افتادن درون استخر، همگی باعث می‌شوند دستگاه عزیز شما خیس ‌شود و در خطر سوختن قرار بگیرد. شاید برای شما نیز چنین اتفاقی رخ داده باشد؛ اما نتوانسته باشید به‌سرعت گوشی خیس شده را نجات دهید.

اگر موبایل شما با اعدادی مانند IP67 یا IP68 در این بخش ‌طبقه‌ بندی شده باشد، می‌توانید به مقاومت آن دربرابر آب اعتماد کنید؛ اما اگر رتبه کمتری دارد یا اصلا چنین معیاری برایش در نظر گرفته نشده است، پس از خیس‌ شدن موبایل باید خود را برای بدترین وضعیت ممکن آماده کنید. درادامه، روشی‌ را آموزش می‌ دهیم که می‌ توانید با آن تلفن هوشمند خیس‌ شده خود را از خراب‌ شدن نجات دهید.

با گوشی خیس شده چکار کنیم؟

1.اولین قدم این است که گوشی هوشمند خود را از آب یا محیط خیس دور کنید

2.نباید هیچ‌ کدام از دکمه‌های دستگاه را فشار دهید یا سعی کنید اپلیکیشنی را اجرا کنید.

3.گوشی خیس شده خود را بدون انجام هیچ کار دیگری خاموش و اگر باتری آن خارج می شود آن را خارج کنید.

4.قاب دستگاه را جدا و با حوله‌ی تمیز آن را پاک کنید. مراقب باشید تا حین انجام این کار قطره‌ آبی به‌ صورت اتفاقی به داخل پورت‌ های مختلف و اسلات سیم‌ کارت و جک هدفون وارد نشود.

5.اگر در شکاف یا تورفتگی‌ های دستگاه‌ خود آثاری از به‌دام‌ افتادن قطرات آب مشاهده می‌کنید، با استفاده از هوای فشرده با دقت آن‌ها را از پاک کنید مانند فوت کردن.

6.از مواد خشک‌ کننده مصنوعی استفاده کنید. اغلب می‌ توان آن‌ها را در بسته‌ های کوچک و جعبه‌های کفش و دیگر وسایلی پیدا کرد که نباید مرطوب شوند‌. این بسته‌ ها معمولا حاوی دانه‌ های کمی از ژل سیلیکا هستند که رطوبت اطراف را جذب می‌ کنند. آن‌ها سریع‌ تر و کارآمدتر از برنج هستند و به موبایل شما نمی‌چسبند.همه‌ی آن‌ ها را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای بریزید و مطمئن شوید که راه ورود هوا وجود ندارد. گوشی خیس شده را داخل این ظرف بیندازید و در آن را ببندید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید.

راهنمای خرید گوشی

نکته:

  • گوشی خیس شده خود را مقابل سشوار یا در اجاق گاز قرار ندهید؛ چرا که گرما ممکن است به لوازم الکترونیکی ظریف داخل آن آسیب برساند.
  • برنج وقتی آب را جذب می‌کند، نرم و چسبناک می‌شود؛ در‌نتیجه می‌تواند در درز و شکاف‌های موبایل وارد شود و آن را دچار مشکل کند. برای اینکه با این مشکلات روبه‌رو نشوید، دستگاه خود را پیش‌ از‌ انداختن در کیسه برنج، درون حوله کاغذی بپیچید. البته بهتر است از خشک کننده مصنوعی به جای برنج استفاده کنید

با رعایت این نکات و ساخت ظرف مخصوص خشک‌ کردن گوشی‌های هوشمند خیس، احتمال از‌ بین‌ نرفتن دستگاهتان پس از خیس‌ شدن افزایش می‌یابد. درنتیجه، هرچه سریع‌ تر این کارها را انجام دهید تا زمان وقوع این اتفاق آماده باشید. البته اگر باز هم از خراب‌ شدن موبایل تان می‌ترسید، شاید زمانش رسیده است که گوشی هوشمند ضد آب بخرید تا دیگر جایی برای نگرانی وجود نداشته باشد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...