دسته بندی موضوعات

محدودیت مصرف اینترنت برنامه های گوشی

محدودیت مصرف اینترنت

امکان دسترسی به شبکه اینترنت از قابلیت های جذاب تلفن های همراه است که شما را با دنیای امروزی همگام می سازد پس نیاز به آن مبرم است اما گاها هزینه های ناشی از مصرف اینترنت سرسام آور می شود و گاها کاربران موبایل متوجه این موضوع نخواهند شد که برخی نرم افزارها در حال استفاده از اینترنت گوشی هستند! در شرایط این چنینی مقوله محدودیت مصرف اینترنت اندروید پررنگ تر خواهد شد. حتما می پرسید چگونه مصرف اینترنت را کم کنیم؟ اصلا نگران نباشید چرا که راهکارهای متعددی جهت محدود کردن اینترنت گوشی اندرویدی وجود دارد از جمله آن ها می توان به تنظیمات محدود کننده اینترنت مصرفی برنامه ها در گوشی یا کمک گرفتن از برنامه مدیریت مصرف اینترنت اشاره نمود. همچنین برخی برنامه های پیامرسان نیز امکان محدود کردن میزان مصرف اینترنت تلفن همراه را ارائه کرده اند.

محدودیت مصرف اینترنت برنامه های گوشی

در این روش به صورت کلی اینترنت مصرفی یک برنامه را از طریق تنظیمات محدود می کنید و تا زمانی که به اینترنت سیمکارت متصل باشید برناه هایی که به اینترنت متصل می شوند در محدودیت مصرف قرار می گیرند. به منظور مدیریت مصرف اینترنت اندروید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1.به بخش تنظیمات گوشی یا settings مراجعه کنید.

2.سپس به قسمت برنامه ها، Apps یا Applications بروید.

3.برنامه ای را که می خواهید به اینترنت دسترسی نداشته باشد را انتخاب کنید. در واقع در این مرحله محدودیت مصرف اینترنت را برای برنامه مورد نظرتان اعمال می کنید. بدین ترتیب میزان مصرف اینترنت برنامه های گوشی تغییر خواهد کرد.

4.در این مرحله جهت مدیریت مصرف اینترنت اندروید گزینه Data Usage یا مصرف داده را لمس کنید.

5.سپس گزینه Background data را در حالت غیر فعال قرار دهید این کار موجب محدود کردن اینترنت گوشی اندرویدی و مدیریت مصرف برنامه مورد نظرتان خواهد شد. بعد از غیر فعال کردن گزینه Background data برنامه مورد نظر دیگر در حالت پس زمینه از اینترنت استفاده نمی کند. بدین ترتیب تا حدودی حجم مصرفی ایترنت شما کاسته خواهد شد.

محدودیت مصرف اینترنت در پیام رسان ها

اینستاگرام

در اینستاگرام نیز برای کنترل مصرف اینترنت می توانید گزینه Data saver را با مراجعه به مسیر Settings>Account<Cellular Data Use درحالت غیرفعال قرار دهید.

واتساپ

در واتساپ نیز برای مدیریت مصرف اینترنت اندروید می توانید گزینه های Auto Download یا دانلود خودکار را از بخش Settings > media auto-download در حالت Nomedia قرار دهید.

تلگرام

در تلگرام هم مانند واتساپ می توانید در خصوص کاهش اینترنت مصرفی برنامه ها اقدام کنید به این صورت که به مسیر settings یا همان تنظیمات مراجعه نموده در بخش Data and Storage یا داده و ذخیره سازی گزینه Auto Download یا همان دانلود خودکار رسانه را در حالت غیر فعال قرار دهید.

حذف همزمان چند برنامه در اندروید

چگونه در اندروید ، آیفون ، ویندوز و مک اسکرین‌ شات بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...