دسته بندی موضوعات

قابلیت های اندروید برای صرفه جویی در زمان

قابلیت های اندروید برای صرفه جویی در زمان

بدیهی است که از بسیاری از قابلیت‌های کاربردی اندروید اطلاعاتی نداشته باشیم. اما در این پست شما را با قابلیت های اندروید آشنا می کنیم که با دانستن آن‌ها شما می‌توانید کارهای روزمره‌ی خود را با سرعت بیش‌تری انجام دهید و در زمان صرفه‌جویی کنید.

دسترسی به اقدامات پر استفاده در اندروید

در اندروید با استفاده از «Accessibility Menu» می‌توانید به اقدامات پر استفاده‌ی خود نظیر گرفتن اسکرین‌شات، افزایش یا کاهش صدا و یا تغییر روشنایی صفحه‌نمایش به سرعت دسترسی پیدا کنید. برای فعال کردن این قابلیت مسیر Settings > Accessibility را دنبال کرده و بخش Accessibility Menu را که در زیر قسمت Interaction Controls قرار دارد، انتخاب کنید.

اجرای همزمان دو اپ در نمایشگر گوشی

یکی از قابلیت های اندروید اجرای همزمان دو اپ در نمایشگر است ، برای فعال‌سازی این قابلیت باید از دکمه‌ی سوییچر اپلیکیشن‌ها که معمولاً در قسمت پایین سمت راست یا چپ نمایشگر دستگاه‌های اندرویدی تعبیه شده استفاده کنید. به بیانی دیگر شما باید به بخش اپلیکیشن‌های بازشده در دستگاه اندرویدی خود مراجعه کرده، سپس اپلیکیشنی را که می‌خواهید در بالای صفحه داشته باشید بیابید. آن اپلیکیشن را لمس کرده و به بالای صفحه بکشید. به همین شکل اپلیکیشنی که می‌خواهید در پایین صفحه قرار بگیرد را بیابید و آن را زیر اپلیکیشن اول قرار دهید

تغییر در منوی تنظیمات سریع

برای انجام این کار کافی است منوی تنظیمات سریع را دو بار پایین کشیده و روی آیکون مداد در گوشه‌ی پایین سمت چپ پنل تنظیمات سریع کلیک کنید. با این کار شما می‌توانید منوی تنظیمات سریع را به دلخواه خود تنظیم کنید و با کشیدن و رها کردن آیکون‌های این منو، آن را مورد ویرایش قرار دهید.

قابلیت های اندروید : تغییر منوی ناوبری

اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی امروزی از فناوری ناوبری مبتنی بر حرکات دست پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید با آن‌ها گوشی خود را کنترل کنید. اما اگر جزو کاربرانی هستید که با این رویه راحت نیستید، می‌توانید آن‌ها را از بخش تنظیمات گوشی تغییر دهید. در هر صورت شما می‌توانید از مسیر Settings > System > Gestures > System navigation، منوی ناوبری گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید.

باز کردن سریع دوربین اندروید

یکی دیگر از قابلیت های اندروید باز کردن سریع دوربین است .بعضی از گوشی‌های هوشمند از طریق میانبری که روی قفل صفحه (لاک‌اسکرین) قرار گرفته اپ دوربین را اجرا می‌کنند و دیگر گوشی‌ها روش‌های خاص خود را دارند. اما یک روشی که در اکثر گوشی‌ها برای باز کردن اپلیکیشن دوربین جواب می‌دهد، دو بار فشار دادن کلید پاور گوشی است. این ترفند زمانی که گوشی قفل است، نیز کاربرد دارد.

قابلیت های اندروید : قابلیت های مخفی برنامه ها

با نگه داشتن آیکون یک اپلیکیشن از قابلیت و میانبرهای کاربردی اما مخفی آن‌ بهره ببرید. برای مثال اگر آیکون مرورگر گوگل کروم را نگه دارید، منویی پدیدار می‌شود که با انتخاب گزینه‌ی open an incognito window، یک تب ناشناس برای شما ایجاد می‌شود. این قابلیت‌ها برای اپ‌های مختلف فرق می‌کند، به عنوان نمونه اکثر اپلیکیشن‌های چت با نگه داشتن آیکونشان شما را به چت‌های باز شده هدایت می‌کنند که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

کنترل نشانگر تایپ در کیبورد

پس از تایپ کردن متن مورد نظر، می‌توانید یک انگشت خود را روی نوار فاصله (Space) قرار داده و آن را فشار دهید و در هر جهت حرکت کنید تا نشانگر نیز در همان جهت حرکت کند. با این روش به راحتی می‌توانید در بین متن‌های طولانی نوشته‌های خود را بدون غلط املایی و آسیب زدن به دیگر جملات اضافه کنید.

تایپ سریع با سوایپ کردن روی کیبورد

ابتدا انگشت خود را روی اولین حرف کلمه موردنظرتان بگذارید و سپس آن را روی بقیه حروف باقیمانده کلمه بکشید. یک نوار باریک آبی رنگ، مسیر حرکت انگشت شما را نمایش می‌دهد. بسیاری از کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، غلط املایی کمتری در نوشته‌های خود گزارش کرده‌اند.

قابلیت های اندروید : تایپ خودکار در اندروید

اگر شما هر بار از تایپ عبارات طولانی خسته شده‌اید، می‌توانید میانبرهای متن را تنظیم کنید تا تایپ راحت‌تری داشته باشید. برای این کار به بخش Settings > System > Language & input > Advanced > Personal dictionary بروید و و دکمه‌ی + را در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. در اینجا، شما می‌توانید عبارت طولانی را در بالا و نسخه‌ی کوتاه شده‌ی آن را در فیلد میان‌بر تایپ کنید. برای مثال عبارت «good luck with your sale» را می‌توانید به صورت میانبر «glws» وارد کرده تا هر زمان به این عبارت نیاز داشتید به جای تایپ کل عبارت تنها ار glws استفاده کنید تا عبارت مد نظر شما به صورت خودکار نوشته شود.

بروزرسانی اندروید گوشی با روش های مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...