دسته بندی موضوعات

سرویس های ذخیره‌ سازی ابری رایگان

سرویس های ذخیره‌ سازی ابری

در زمینه‌ی سرویس های ذخیره‌ سازی ابری رایگان سرویس‌های متعددی وجود دارد. در این میان برخی از شرکت‌ها برای جذب مشتری، چند گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گوگل درایو: ۱۵ گیگابایت فضای رایگان

گوگل در زمینه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری حرف زیادی برای گفتن دارد و کاربرانی که نمی‌خواهند برای سرویس های ذخیره‌ سازی ابری پولی پرداخت کنند، می‌توانند از ۱۵ گیگابایت فضای گوگل درایو بهره ببرند. برای بهره‌گیری از این سرویس هم فقط کافی است یک اکانت گوگل داشته باشید. همچنین در کنار آن باید به وجود ابزارهای مفیدی مانند گوگل Docs، Sheets و Slides هم اشاره کنیم که طرفداران زیادی دارند.

مایکروسافت وان‌ درایو: ۵ گیگابایت

مایکروسافت هم یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی محسوب می‌شود که در حوزه‌ی سرویسهای ذخیره‌ سازی ابری ید طولایی دارد. مانند گوگل درایو، برای بهره‌گیری از این سرویس هم باید اکانت مایکروسافت ایجاد کنید. با ایجاد اکانت مایکروسافت می‌توانید از ۵ گیگابایت فضای رایگان وان‌ درایو بهره ببرید.

مگا: ۲۰ گیگابایت برای سال اول

مگا یکی از محبوب‌ترین سرویس های ذخیره‌ سازی ابری است که کاربران آن برای سال اول می‌توانند از ۲۰ گیگابایت فضای رایگان استفاده کنند. اگرچه این سرویس مانند مایکروسافت و گوگل ابزارهای مختلفی را ارائه نمی‌دهد، اما در کل امنیت بیشتری دارد. مگا تمام فایل‌های کاربران را رمزگذاری می‌کند و این یعنی حتی در مسیر آپلود کسی بتواند به این فایل‌ها دست پیدا کند، نمی‌تواند محتوای آن‌ها را ببیند.

آیس‌ درایو: ۱۰ گیگابایت

آیس‌ درایو به اندازه‌ی دیگر نام‌های موجود در این لیست سابقه ندارد اما به لطف امنیت بالا و ارائه‌ی ۱۰ گیگابایت فضای رایگان توانسته توجهات زیادی را جلب کند. مانند مگا، این سرویس هم در زمینه‌ی امنیت حرف زیادی برای گفتن دارد اما از طرف دیگر از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد که رقبا فاقد آن‌ها هستند. به عنوان مثال می‌توانید پیش‌نمایش محتواهای رمزگذاری شده را مشاهده کنید که دیگر سرویس‌ها چنین کاری انجام نمی‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...