دسته بندی موضوعات

راهنمای کامل استفاده از دستیار هوشمند Bixby سامسونگ

دستیار هوشمند Bixby سامسونگ

دستیار هوشمند Bixby یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای کاربران سامسونگ است. با این حال بسیاری از افراد با آن و توانایی‌های آن آشنایی ندارند. پس اگر شما هم گوشی سامسونگ دارید، بهتر است که تمام توانایی‌ها و نحوه استفاده از Bixby را بررسی کنید و یاد بگیرید. در ادامه این مطلب به مفیدترین ویژگی‌های آن مانند Bixby Voice و Bixby Routines نگاهی می‌اندازیم.

بیکسبی چیست؟

Bixby یک دستیار هوشمند صوتی است که به صورت مستقیم در دستگاه سامسونگ شما قابل دسترسی است. هدف بیکسبی پاسخگویی به سوالات شما و گوش دادن به دستورات صوتی شماست. این دستیار هوشمند صوتی همچنین می تواند از “چشم” خود که همان دوربین گوشی است، برای شناسایی اشیاء استفاده کند. سامسونگ به طور مداوم برای بهبود بیکسبی تلاش می‌کند. Bixby از عادات شما درس می‌گیرد و خود را مطابق با نیازهای شما می‌سازد. حتی تا آن جایی پیش می‌رود که صداهای فرد را تشخیص می‌دهد و پاسخ‌ها را بر اساس درخواست‌کنندگان تغییر می‌دهد.

Bixby Voice

شما برای باز کردن Bixby Voice می‌توانید دکمه کناری تلفن خود را کمی طولانی فشار دهید و یا به سادگی بگویید «Hi Bixby». قبل از این که Bixby Voice را در این مورد فعال کنید، مطمئن شوید که صدای خود را در آن ثبت کرده‌اید. اولین باری که دکمه کناری را کمی طولانی فشار می‌دهید، Bixby از شما می‌خواهد که چندین بار بگویید “Hi Bixby” تا بتواند به صدای شما عادت کند و در واقع آن را ذخیره کند.

جالب است بدانید که شما می‌توانید از دستیار هوشمند Bixby در کنار چندین برنامه نیز استفاده کنید. برای مشاهده لیست کامل برنامه‌های موجود، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا Bixby را باز کنید.
  • حال روی نماد Discover در گوشه سمت راست و پایین صفحه ضربه بزنید.
  • از این بخش گزینه More way to use Bixby را انتخاب کنید.
  • در نهایت لیستی از تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی شما و نحوه استفاده از دستورات صوتی Bixby با آن‌ها، برای شما نمایش داده می‌شود.

Bixby Vision

برای شروع کار با Bixby Vision باید چندین مرحله را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا برنامه Camera خود را باز کنید.
  • حال روی More ضربه بزنید.
  • Bixby Vision را در گوشه سمت چپ بالای صفحه انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید آن را از طریق برنامه Bixby Vision باز کنید
  • با Bixby Vision دیگر لازم نیست برای کشف هویت یک شیء یا یک حیوان تلاش کنید. در حقیقت پایگاه داده عظیم Bixby می‌تواند تقریباً تصویر هر چیزی را با یک نتیجه جستجو به خوبی مطابقت دهد.

برای استفاده از Bixby Vision، همیشه لازم نیست دوربین گوشی خود را به سمت یک شی بگیرید. این دستیار می‌تواند تصاویر موجود در گالری شما را اسکن کرده و اطلاعات مربوطه را در اختیار شما قرار دهد. شناسایی اشیاء، غذا و نتایج خرید به همان اندازه که به نظر می رسد آسان است. دوربین خود را به سمت هر چیزی که می‌خواهید شناسایی کنید نشانه بگیرید، بیکسبی به‌طور خودکار آن را برای شما اسکن می‌کند و نتایج را نشان می‌دهد.

به همین ترتیب، می‌توانید از Bixby Vision برای ترجمه متن در زمان واقعی یا حتی کپی متن از تصاویر استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین گوشی گلکسی خود را به سمت سوژه بگیرید یا تصویر مربوطه را اسکن کنید.

Bixby Routines

بیکسبی روتین بدون شک مفیدترین جنبه دستیار صوتی سامسونگ است. می‌توانید از آن برای راه‌اندازی برخی کارها بر روی تلفن خود بر اساس زمان، مکان یا رویداد استفاده کنید.

فرض کنید همیشه گوشی خود را به بلوتوث وصل می کنید و وقتی سوار ماشین خود می شوید از نقشه گوگل استفاده می کنید. وقتی Bixby Routines را فعال می‌کنید، می‌توانید به Bixby بیاموزید که وقتی تلفن خود را به بلوتوث ماشین خود وصل می‌کنید، Google Maps را روشن کند. به همین ترتیب، می‌توانید از روتین‌های Bixby برای قرار دادن خودکار تلفن خود در حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی هنگام خواب استفاده کنید.

آموزش غیرفعال کردن بیکسبی ادغام شده با کلید پاور

در گوشی‌هایی که کلید بیکسبی با کلید پاور ادغام شده، فرایند غیرفعال کردن آن بسیار آسان و مهم‌تر از همه، همیشگی است.

  • برای انجام این کار ابتدا نوار اعلانات را باز کرده و روی علامت پاور کلیک کنید.
  • در صفحه‌ی باز شده، عبارت Side key settings را که در انتها مشاهده می‌کنید، انتخاب کنید.
  • در صفحه‌‌ی جدید، می‌توانید انتخاب کنید با دو بار ضربه زدن روی کلید پاور، گوشی چه واکنشی نشان دهد. همچنین می‌توانید تعیین کنید با نگه داشتن این کلید، مانند گذشته، منوی پاور گوشی ظاهر شود.
  • اگر در بخش اول، روی گزینه‌ی Open app کلیک کنید، مانند آموزش نخست، صفحه‌ای برای انتخاب برنامه‌ی مورد نظر باز می‌شود تا تعیین کنید با دوبار کلیک روی کلید پاور چه برنامه‌ای اجرا شود.

منبع: MakeUseOf

چگونه Color Palette گوشی های سامسونگ را تغییر دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...