دسته بندی موضوعات

پاک کردن حافظه‌ کش و کوکی مرورگر ها

پاک کردن حافظه‌ی کش و کوکی

مهم نیست از چه مرورگری استفاده می‌کنید؛ مادامی که بخشی از وقت خود را در طول روز برای وب‌گردی می‌گذرانید، نیاز دارید هر چند وقت یک‌بار، حافظه‌ کش و کوکی مرورگر خود را پاک کنید. در این مطلب انجام این کار را آموزش خواهیم داد. مرورگرها همیشه اطلاعاتی را درون خود ذخیره می‌کنند که گاهی اوقات این اطلاعات برای افزایش سرعت فرایند وب‌گردی، بارگذاری سریع‌تر صفحات و چیزهایی از این دست مفید هستند. اما این اطلاعات که با هر بار گشت‌وگذار درون نت، درون گوشی شما تحت عنوان کوکی و کش ذخیره می‌شوند، باید گهگاهی پاک و دوباره نوشته شوند. اما این کار چه دلیلی دارد و چرا باید انجام بگیرد؟

کوکی و کش، اطلاعاتی نیستند که اگر پاک شوند، تمام اطلاعاتی که در یک وب‌سایت داشتید کاملا از بین بروند. در واقع مثل پاک کردن کش یک اپلیکیشن است که معمولا در گوشی‌ها ذخیره می‌شود و هر چند وقت یک بار آن را پاک می‌کنیم و آب از آب تکون نمی‌خورد، اما حافظه‌ی گوشی تخلیه می‌شود. بنابراین نگران این موضوع نباشید که اگر پاکش کنید، اتفاق بدی رخ می‌دهد. اگر یک کاربر بسیار پرمشغله هستید و دائما با اینترنت سروکار دارید، کوکی و کش مرورگر شما هر روز سنگین و سنگین‌تر می‌شود و این موضوع می‌تواند حافظه‌ی داخلی گوشی را اشغال کند. مشکل دیگری که با کوکی و کش وجود دارد این است که اگر به وب‌سایتی مطمئن سر نمی‌زنید، این اطلاعات می‌توانند برای نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده استفاده شود

پاک کردن حافظه‌ کش و کوکی در گوگل کروم

کافی است این اپلیکیشن را اجرا کرده و روی گزینه‌ی سه نقطه در سمت راست-بالای صفحه کلیک کنید. در منویی که باز می‌شود، روی گزینه‌ی History (تاریخچه) و سپس Clear browsing data (پاک کردن داده‌ها) ضربه بزنید.

در بخش پیشرفته امکان پاک کردن گزینه‌هایی نظیر تاریخچه‌ی وب‌گردی، دیتا و کوکی ۵۰ سایت، کش تصاویر و فایل‌ها، رمزهای عبور، اطلاعاتی که به صورت خودکار در کادرهای مختلف پر می‌شوند نظیر رمز عبور و تنظیمات مختلفی که برای یک سایت اعمال کردید، به شما داده خواهد شد. در بخش ابتدایی یا همان Basic هم فقط امکان پاک کردن سه گزینه‌ی نخست از موارد یادشده در بالا را خواهید داشت.

پاک کردن حافظه‌ کش و کوکی در سامسونگ اینترنت

برای پاک کردن حافظه‌ی کش و کوکی از طریق خود مرورگر کافی است وارد آن شده و روی منوی همبرگری (سه خط روی هم) کلیک کنید تا منوی تنظیمات ابتدایی برایتان باز شود. حالا روی گزینه‌ی Settings (تنظیمات) ضربه بزنید تا تنظیمات اصلی مرورگر نمایان شود. به سمت پایین اسکرول کنید و در بخش Privacy یا همان حریم خصوصی، روی گزینه‌ی نخست، یعنی پاک کردن اطلاعات وب‌گردی یا همان Delete browsing data کلیک کنید. گزینه‌هایی که در دسترس شماست، مشابه گزینه‌های بخش Advanced در گوگل کروم است، با این تفاوت که دیگر نمی‌توانید مشخص کنید این اطلاعات از چه زمانی تاکنون پاک شوند. بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید که سامسونگ اینترنت، کش و کوکی را به صورت کلی از همان ابتدای فعالیتتان با این مرورگر پاک می‌کند.

پاک کردن حافظه‌ی کش و کوکی در موزیلا فایرفاکس

در مرورگر فایرفاکس هم پاک کردن حافظه‌ی کش و کوکی بسیار ساده است. به این صورت که باید روی آیکن سه نقطه در سمت راست پایین صفحه کلید کنید (بسته به نوع چینش منوها، محل این آیکن می‌تواند متفاوت باشد). و سپس وارد تنظیمات یا همان Settings شوید. در این قسمت هم به پایین اسکرول کنید تا بخش Delete browsing data دیده شود. با کلیک روی این گزینه می‌توانید تاریخچه‌ی جست‌و‌جو، کوکی، کش، مجوزها، دانلودها و… را پاک کنید.

منبع: (Cnet (۱ ۲

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...