دسته بندی موضوعات

باورهای اشتباه در مورد گوشی‌ موبایل که باید بدانید

چند باور اشتباه در مورد گوشی‌ های موبایل

در حوزه‌ی فناوری باورهای رایج نادرستی وجود دارد و گوشی‌های موبایل هم از این قاعده مستثنا نیستند. در ادامه قصد داریم به چند باور اشتباه در مورد گوشی‌ های موبایل بپردازیم.

باورهای اشتباه در مورد گوشی‌ موبایل

برنامه های موجود در پس‌ زمینه برای افزایش عمر باتری و بهبود سرعت باید بسته شوند

آیفون و گوشی‌های اندرویدی برای بهبود قابلیت‌های مربوط به چندوظیفگی، به کاربران اجازه می‌دهند که اپلیکیشن‌های مختلفی را در پس‌زمینه باز نگه دارند. اما باید خاطرنشان کنیم اندروید و iOS طوری طراحی شده‌اند که این اپلیکیشن‌ها فشار چندانی به پردازنده وارد نکنند و از نظر عمر باتری هم باید بگوییم که این اپلیکیشن‌ها تاثیر محسوسی بر شارژ باتری گوشی ندارند. گفتنی است زمانی که یک گوشی اندرویدی یا آیفون رم کم می‌آورد، سیستم‌عامل به طور خودکار تعدادی از این اپلیکیشن‌ها را به طور خودکار می‌بندد. به همین خاطر لازم نیست چنین کاری را به طور دستی انجام دهید.

قبل از شارژ باتری باید ابتدا آن را کامل خالی کنید

این باور برای باتری‌های قدیمی درست بود ولی در حال حاضر تمام گوشی‌های موبایل از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند و دیگر لازم نیست آن را به طور کامل خالی کنید.

بلوتوث و وای‌فای عمر باتری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند

نسل‌های جدید وای‌فای دایرکت و بلوتوث وقتی که در حال استفاده نیستند، تقریبا هیچ فشاری به باتری وارد نمی‌کنند. بنابراین فقط در زمانی که فعال هستند و برای کارهایی مانند انتقال فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، انرژی مصرف می‌کنند.

چگونه در اندروید ، آیفون ، ویندوز و مک اسکرین‌ شات بگیریم؟

فقط باید از شارژر شرکت سازنده‌ی گوشی استفاده کنید

در زمینه‌ی شارژرهای گوشی‌های موبایل چندین شرکت مشهور فعالیت دارند که شارژرهای بسیار باکیفیتی را راهی بازار می‌کنند. بنابراین دیگر لازم نیست فقط شارژرهای ساخت شرکت‌هایی مانند اپل یا سامسونگ را خریداری کنید و می‌توانید از بین برندهای مشهور هم چنین کاری را انجام دهید.( باورهای اشتباه در مورد گوشی‌ موبایل )

شارژ شبانه منجر به خراب شدن باتری گوشی می‌شود

گوشی‌های قدیمی در زمینه‌ی باتری به اندازه‌ی کافی هوشمند نبودند و به همین خاطر بعد از اینکه باتری موردنظر به طور کامل شارژ می‌شد، به دریافت انرژی ادامه می‌داد. اما گوشی‌های جدید اندروید و اپل دیگر اینگونه نیستند و بعد از اینکه باتری به طور کامل شارژ می‌شوند، این فرایند متوقف می‌شود.

اپ‌های دانلود شده از پلی استور گوگل و اپ استور اپل کاملا بی‌‌خطر هستند

تقریبا تمام کاربران فکر می‌کنند که اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور یا پلی استور هیچ مشکلی ندارند زیرا از فیلتر اپل و گوگل رد شده‌اند. اما واقعیت این است که بسیاری از این اپلیکیشن‌ها به اینترنت وصل می‌شوند و با سرورهای خود ارتباط برقرار می‌کنند. به همین خاطر ممکن است از طریق روش‌های مختلف بد‌افزارها را راهی گوشی کنند. اما واقعیت این است که گوگل و اپل در این زمینه بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند و معمولا شمار بسیار اندکی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند فیلترهای این دو شرکت را دور بزنند

خاموش کردن گوشی یا بیرون آوردن سیم‌کارت جلوی ردیابی را می‌گیرد

برخی کاربران بر این باور هستند که خاموش کردن گوشی اندروید ، بیرون آوردن سیم‌کارت یا فعال کردن حالت هواپیما منجر به جلوگیری از ردیابی گوشی می‌شود. در رابطه با حالت هواپیما باید بگوییم که با این کار فقط سیگنال سیم‌کارت و وای‌فای را قطع می‌کند. اما همانطور که احتمالا می‌دانید، در تمام گوشی‌ها چیپ GPS وجود دارد که برای ردیابی از طریق ماهواره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

روشنایی خودکار نمایشگر منجر به صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود

واقعیت این است که پایین آوردن روشنایی نمایشگر به طور قابل توجهی منجر به افزایش عمر باتری می‌شود اما اگر روشنایی نمایشگر را در حالت خودکار قرار داده باشید، با این کار گاهی اوقات روشنایی نمایشگر به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه مصرف باتری هم بیشتر می‌شود.

منبع: MakeUseOf

گوشی خیس شده را چگونه نجات دهید

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...