دسته بندی موضوعات

باز کردن قفل گوشی در صورت فراموش کردن رمز عبور

باز کردن قفل گوشی

بسیاری از کاربران برای محافظت از اطلاعات تلفن همراه خود از قفل صفحه استفاده می‌کنند . باز کردن قفل گوشی یک راه بسیار مهم برای امنیت شما است اما فراموش کردن رمز عبور می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. اکثر تلفن‌ های امروزی از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده می‌کنند. این اتفاق خطر فراموش شدن رمز عبور پشتیبان را افزایش می‌دهد.

اسمارت لاک یک ویژگی اندروید برای دور زدن قفل صفحه در شرایط خاص است. برای دسترسی به آن تنظیمات را باز کرده، گزینه امنیت (Security) را انتخاب کرده و سپس اسمارت لاک (Smart Lock) را انتخاب کنید.در تلفن‌ های سامسونگ تنظیمات را باز کرده و قفل صفحه (Lock Screen) را انتخاب کنید، سپس گزینه اسمارت لاک (Smart Lock) را لمس کنید.

البته این یک گزینه برای پیشگیری است. شما باید آن را قبل از فراموش کردن رمز عبور خود فعال کرده باشید. برای ایجاد تغییرات ابتدا باید رمز عبور خود را وارد کرده و سپس پنج گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد.

  • زمانی که تلفن همراه در تماس با بدن کاربر قرار دارد (On-Body Detection): حسگرهای دستگاه حس می‌کنند که تلفن همراه در دست شما قرار گرفته یا در جیب شما قرار دارد. در این دو حالت دستگاه به شکل خودکار باز می‌ماند
  • مکان‌های تایید شده (Trusted Places): شما می‌توانید چند محل را روی نقشه مشخص کنید تا تلفن همراه در آن محدوده مشخص قفل نشود
  • دستگاه‌های تایید شده (Trusted Devices): زمانی که تلفن همراه شما به بلوتوث ساعت هوشمند یا خودرو متصل شود، قفل دستگاه باز نگه داشته خواهد شد
  • چهره تایید شده (Trusted Face): باز کردن قفل تلفن همراه با استفاده از تشخیص چهره انجام می‌شود
  • تطبیق صدا (Voice Match): این گزینه با تطبیق صدا قفل دستگاه را باز می‌کند اما در نسخه‌های جدید اندروید در دسترس نیست. برای استفاده از آن باید نسخه 8 اندروید یا نسخه‌های قبلی روی دستگاه شما نصب باشد.

حتی اگر باز کردن قفل گوشی دستگاه شما به کمک اسمارت لاک انجام شود، نمی‌توانیم رمز عبور را تغییر دهیم. در نتیجه همچنان باید تلفن همراه خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید. ویژگی خوب باز شدن تلفن همراه به کمک اسمارت لاک این است که می‌توانیم از اطلاعات روی دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کنیم.

نحوه هک شدن گوشی شما از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...