دسته بندی موضوعات

تغییر آخرین وضعیت بازدید در تلگرام

تغییر آخرین وضعیت بازدید در تلگرام

اگر به اپلیکیشن تلگرام دقت کرده باشید در زیر نام کاربری مخاطبین، آخرین وضعیت بازدید آن‌ها نوشته شده است. در حالت معمولی زمانی که به این بخش رجوع می‌کنید ساعت آخرین وضعیت بازدید کاربر از اکانت تلگرام آن نوشته شده است. با این حال اگر کاربر وضعیت آخرین بازدید خود را مخفی کرده باشد در نوار وضعیت با عبارت Last Seen روبرو خواهید شد. برای این که شما نیز بتوانید آخرین وضعیت بازدید خود را از دید کاربران دیگر مخفی کنید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: برنامه تلگرام را باز کنید.

مرحله دوم: به بخش تنظیمات بروید. در نسخه اندروید برنامه باید روی آیکون سه خط در گوشه بالای صفحه نمایش ضربه بزنید و وارد بخش Setting شوید.

مرحله سوم: وارد بخش Privacy and Security شوید.

مرحله چهارم: پس از آن به بخش Last Seen & Online بروید.

در این بخش با سه گزینه مواجه خواهید شد که هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند:

1_ Everybody: این گزینه به تمامی کاربران اجازه می‌دهد تا آخرین بازدید شما را مشاهده کنند.

2_ My Contact: با انتخاب این گزینه تنها مخاطبانی که شماره آن‌ها را ذخیره کرده‌اید قادر به مشاهده آخرین بازدید شما خواهند بود.

3_ Nobody: این گزینه به طور کامل دسترسی کاربران به آخرین وضعیت بازدید را قطع می‌کند و هیچکس قادر به مشاهده آن نخواهد بود.

علاوه‌بر موارد بالا کاربران می‌توانند آخرین وضعیت بازدید خود را شخصی سازی کنند. با این کار کاربران می‌توانند آخرین بازدید خود را از دید افرادی مشخص مخفی کنند. برای این که بتوانید قابلیت آخرین بازدید را شخصی سازی کنید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: وارد برنامه تلگرام شوید.

مرحله دوم: به بخش Setting بروید.

مرحله سوم: پس از آن کافیست مسیر Privacy and Security > Last Seen & Online را طی کنید.

مرحله چهارم: در این بخش باید روی گزینه Add Users که در زیر بخش Exceptions قرار دارد، ضربه بزنید.

مرحله پنجم: با ورود به این قسمت باید مخاطبینی که قصد دارید آخرین وضعیت بازدید خود را برای آن‌ها مخفی کنید انتخاب نمایید. پس از این که تمامی مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب کردید کافیست روی گزینه Done ضربه بزنید.

زمانی که مخاطبی را به بخش exception اضافه می‌کنید آخرین وضعیت بازدید شما برای آن‌ها به صورت Last Seen Recently نمایش داده خواهد شد. اگر در گذشته اسامی را به لیست exception اضافه کرده بودید و قصد دارید مجددا مخاطبان بیشتری را به این بخش اضافه کنید کافیست روی گزینه Add Users or Groups ضربه بزنید.

همچنین در صورتی که قصد داشتید یکی از مخاطبین خود را از این لیست خارج کنید کافیست در بخش Never Share روی گزینه Edit در گوشه بالا و سمت راست نمایشگر ضربه بزنید. با این کار در کنار تمامی مخاطبین لیست علامت منفی (_) نمایش داده می‌شود. برای حذف مخاطبین کافیست روی علامت منفی ضربه بزنید و پس از آن گزینه Delete را انتخاب کنید.

افزایش امنیت تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...